Opbrengsten

Giro di KiKa Nederland (voorheen Edizione Olandese) wordt in 2019 voor de derde keer georganiseerd. Het evenement komt voort uit Giro di KiKa, die sinds de eerste editie in 2014 ruim 3.000.000 euro aan sponsorgeld heeft opgehaald. Het evenement vindt gelijktijdig plaats met Run for KiKa Estafette. De opbrengsten van Giro di KiKa en Run for KiKa Estafette gaan naar Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). KiKa heeft als doel om de genezingskans naar 95% te vergroten. Om dit te realiseren is er nog veel kostbaar onderzoek noodzakelijk.

Kosten

Het grootste gedeelte van de opbrengst gaat naar KiKa om de genezingskans naar 95% te vergroten. De rest van het geld wordt geïnvesteerd in Giro di KiKa en Giro di KiKa Nederland om nog meer geld op te halen. Deze investering zorgt voor meer deelnemers die meer sponsorgeld ophalen.

Bekijk hier wat er met het sponsorgeld van Giro di KiKa gebeurt. Vragen? Mail naar info@girodikikanederland.nl of bel naar 088-3665421.

Impact

KiKa organiseert elk jaar diverse evenementen om fondsen te werven. Tijdens deze evenementen kunnen jong en oud samen een onvergetelijke ervaring beleven en zich inzetten voor een mooie opbrengst voor KiKa. Het enthousiasme van alle deelnemers blijft KiKa inspireren om mooie evenementen te organiseren. 

The Event Foundation

KiKa’s motto is “groot worden door klein te blijven”. Om deze reden is de organisatie van Giro di KiKa in handen van The Event Foundation. The Event Foundation schenkt de netto-opbrengst van Giro di KiKa aan KiKa. Stichting The Event Foundation faciliteert fondsenwervende evenementen in opdracht van goede doelen. De daadwerkelijke organisatie besteedt The Event Foundation uit aan Emolife Event. Door haar charitatieve doelstelling schenkt The Event Foundation de opbrengsten van events en campagnes netto door aan het goede doel. The Event Foundation is door de belastingdienst aangewezen als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Meer informatie vind je op www.eventfoundation.nl.


Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen